Dance with my father again

Än en gång sitter jag och önskar mig tillbaka
till den tjugoförsta januari tvåtusensex.
Önskar att jag gjort allting annorlunda
önskar att jag inte var så paralyserad av skräcken av att förlora dig
så att jag glömde bort att rädda dig
skräckslagen
panikslagen
heltjävlasönderslagen
och slagen från ditt hjärta slutade
och din bröstkorg slutade röra sig upp och ner
och en död människa ser faktist ut som om dom sover.
Ibland föreställer jag mig att du ska stå där framför mig
Se dina glittrande (höga) bruna ögon, din gamla vanliga skjorta och i dina vanliga träskor.
Funderar på vad som ska sägas
allt jag önskat att jag hade sagt innan den tjugoförsta januari tvåtusensex
Funderar på hur det kändes att krama dig känna tryggheten
för jag svär på att jag aldrig känt mig trygg sen dess.
Jag har läst ditt brev hundra gånger eller mer och det märks för orden börjar nötas ut
" Jag är så stolt över dig, du är en duktig tjej"
Men pappa, är du stolt över mig nu? Tycker du fortfarande att jag är en duktig tjej
för det känns som om jag svikit dig och jag är verkligen ledsen för det isånnafall.
Jag vet inte vem jag är utan dig och vad du inte visste var att du tog mig med dig, pappa.
Än en gång sitter jag och önskar mig tillbaka
till den tjugoförsta januari tvåtusensex.
Önskar att jag gjort allting annorlunda
önskar att jag inte var så paralyserad av skräcken av att förlora dig
så att jag glömde bort att rädda dig
skräckslagen
panikslagen
heltjävlasönderslagen
-
och slagen från ditt hjärta slutade
och din bröstkorg slutade röra sig upp och ner
och en död människa ser faktist ut som om dom sover.
-
Ibland föreställer jag mig att du ska stå där framför mig
Se dina glittrande (höga) bruna ögon, din gamla vanliga skjorta och i dina vanliga träskor.
Funderar på vad som ska sägas
allt jag önskat att jag hade sagt innan den tjugoförsta januari tvåtusensex
Funderar på hur det kändes att krama dig känna tryggheten
för jag svär på att jag aldrig känt mig trygg sen dess.
-
Jag har läst ditt brev hundra gånger eller mer och det märks för orden börjar nötas ut, bli suddiga.
" Jag är så stolt över dig, du är en duktig tjej"
Men pappa, är du stolt över mig nu? Tycker du fortfarande att jag är en duktig tjej
för det känns som om jag svikit dig och jag är verkligen ledsen för det isånnafall.
Jag vet inte vem jag är utan dig och vad du inte visste var att du tog mig med dig, pappa.
-
Tar sorgen någonsin slut, kommer jag någon dag kunna andas lätt, kommer ångesten lämna min kropp,
kommer jag någonsin få se dig igen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0